IMATGE



Procés del projecte:
El que vull representar:
Vull contrastar les dues violencies de gènere d’alguna manera, però fent veure que la que va dirigida cap els homes no és “important” o fins i tot “existent” donat que en les noticies o en pràcticament el dia a dia no es dona veu a aquest tipus de violència. No tots els homes son potencials maltractadors.
Però també vull donar a veure la dona maltractada.
Vull fer un video però ficar photoshop. Com? Retocant fotos amb el photoshop:

Idea:  (no vull que el video duri més de 1 minut)
Faig 2 fotos amb una llum molt tenue (tipus amb una vela o no sé) d’una dona i un home adults. Aquestes fotos les retocaré amb photoshop per a que semblin haver estat maltractats. O potser puc fer una foto amb llum i després modificar-la amb el photoshop per a donar la sensació d’una cosa dolenta. Abans d’aquestes coses ficaria un munt de videos de telenoticies de curta duració (uns 5 o 6) on es queixin de violència masclista per a després posar la imatge de la dona maltractada però seguidament ficar un efecte com de imatge borrosa i cambiar a la de l’home, volent donar la sensació de que l’home és molt poc visualitzat. Així s’acabaria el video. Potser el problema és que dono massa importància a la dona en el video quan el que vull és fer protagonista a l’home.

Idea 2:
La mateixa idea però després d’acabar amb els clips de telenoticies que surti la pantalla en negre un segon o menys, on s’obriria una llum i apareixeria un home sentat amb el cap agupit amb una respiració molt forta. O potser podria comenzar el video amb això i ficar els clips mentre l’home sentat sofreix amb les mans al cap per al final per un primer pla de la seva cara i que digui una frase denunciant la poca visibilitat que té la violència de dones cap a homes, com ara: “I a mí, que no em veus?” “Jo no existeixo?”  (aquest “mí”/”jo” no s’aniria referint als homes, sinó que a la violència que reben els homes, és a dir, una metàfora)

Dos problemes: el fet de ficar a la dona no es podria cumplir i estaria fent una denuncia, a més de que no podria utilitzar el photoshop i hauria de fer les pràctiques a part.

Idea 3:
Un cartell amb el fons negre i amb un títol. La idea es posar mitja cara d’un home i mitja d’una dona (els dos amb senyals d’haver estat maltractats) amb molt poca llum per donar la sensació de malestar i de que alguna cosa no va bé. El títol seria un el qual donaria a veure que no només les dones pateixen maltractes. La idea principal és mostrar que la violència no és només per part del gènere masculí al femení com les notícies, per exemple, fan veure.

Procés per fer la idea 3: Avui a clase han preguntat si tots farem només una imatge i he respòs que sí, llavors només em queda fer la idea 3.

He començat fent les imatges amb poca llum a la dona i l’home. Vaig probar a fer-se-les a el meu tiet, la meva tieta, la meva mare i a mí, al final em vaig quedar amb el meu tiet i la meva mare. He utilitzat només una espelma com a font de llum la qual està situada a la barbeta (més o menys). Una vegada escollides les fotos, em vaig anar a photoshop, vaig obrir les dues imatges i a les dues vaig arreglar el tema de contrast/brillantor (amb aquesta mateixa funció) per a posar-les en un semblant il·luminació. També vaig utilitzar la funció de “distorsió” per a arreglar les dimensions de les cares i que fossin del mateix tamany. Una vegada vaig arreglar aquestes dos coses, vaig seleccionar la meitat d’una de les fotos (en aquest cas la del meu tiet), la vaig copiar i la vaig enganxar en la de la meva mare. Ara ja només vaig haver de posar les lletres, les quals vaig escollir basant-me en altres cartells feministes, i ja està. Les lletres de “gènere” estan tacades amb color negre, això volia que signifiquès que la violència tampoc té només un color, encara que no m’agrada molt, ho deixaré així.

Ara ho he imprès per veure com queda i m’he adonat que queda molt fosca la imatge, així que he hagut de pujar el brillantor de la imatge perquè sinó no es veuen les cares.



Pràctiques photoshop
To - Saturació
Abans:
Després:
Primerament he utilitzat l'eina "lazo" per a només seleccionar una part de la imatge (en aquest cas el cargol) i també la eina "zoom" per a una selecció més precisa. Una vegada seleccionada la part desitjada, he anat a l'apartat de "Imagen<Ajustes<Tono/Saturación..." i m'ha aparegut aquest menú:
I per a donar aquest efecte verd fosforescent he pujat tant els valors de "tono" com de "saturación". El "tono" només canvia els colors i la saturación depenent de si es puja o es baixa, posa la imatge en blanc i negre o dona un efecte negatiu (com les cameres fotogràfiques).




Corbes:
Abans:
   
Després:
Per a aquest efecte primerament he seleccionat un petit recuadre que em sortia a la dreta on si posaves el ratolí a sobre posava el nom "curvas". També es pot fer de la manera tradicional: "imagen<ajustes<curvas...". Volia donar un efecte molt extrem a la imatge, llavors he posat els nivells de la corba pràcticament als límits com es pot observar a la imatge de l'esquerra. Hi ha dos menus diferents perquè un (el de la esquerra) estava situat a un petit recuadre de la dreta del photoshop, i l'altre (el de la dreta) és el menú que s'obre amb el procés "imagen<ajustes<curvas..."

  

Contrast - brillantor:
Abans:


Després:


Per a aquesta pràctica he utilitzat l'eina "lazo"  per a seleccionar la part que m'interesa (en aquest cas la persona) i després, per a canviar la il·luminació he anat a "imagen<ajustes<brillo/contraste..." i per donar una sensació més tétrica he baixat la llum  posant aquests valors:










Creació d'un pinzell
Abans:
Després:
Per a crear un pinzell, primerament s'ha de seleccionar la forma o objecte que vols convertir en pinzell amb qualsevol eina de selecció (en aquest cas jo he utilitzat "lazo" )
Una vegada seleccionat, has d'anar a "edición<definir valor de pincel..." i et sortirà una finestra així:
Aquí has de posar el nom del pinzell, i seguidament ja estarà creat. 

Controls de càmera

DESCRIPCIÓ
FOTOGRAFIA
OBJECTIU
OBERTURA DIAFRAGMA
VELOCITAT D'OBTURACIÓ
ALTRES
FACTORS

 1 Tres fotografies amb el mateix enquadrament però amb tres diafragmes diferents
  50mm F/6,3 1/100 ISO 400
  50mm F/10  1/100 ISO 400
 50mm  F/18 1/100 ISO 400

 2 Quatre fotografies amb el mateix punta de vista amb quatre distàncies focals diferents


 18mm F/11 1/80 ISO 200


 24mm F/11 1/80 ISO 200


 35mm F/11 1/80 ISO 200


 55mm F/11 1/80 ISO 200
 
 3
 Quatre fotografies amb diferents profunditats de camp regulades a través del diafragma
  55mm F/7,1 1/100 ISO 200
  55mm F/10 1/100 ISO 200
  55mm F/14 1/100 ISO 200
  55mm F/16 1/100 ISO 200

 4 Tres fotografies d'objectes en moviment amb diferents velocitats d'obturació

 60mm F/22 1/10 ISO 1600

 60mm F/22 1/2 ISO 1600

 60mm F/22 1.6'' ISO 1600

 5
 Quatre fotografies fent proves utilitzant i no utilitzant alternativament el flaix

 55mm F/4 1/10 ISO 1600
Flash: off

 55mmF/4 1/10 ISO 1600
Flash: on

 55mm F/4 1/10 ISO 1600
Flash: off

 55mm F/4 1/10 ISO 1600
Flash: on

 6
 Altres proves per a conèixer tots els mecanismes de la càmera

 55mm F/22 5'' ISO 1600

 70mm F/13 13'' ISO 1600

 55mm F/13 2'' ISO 1600


Com mirem?



Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Un pati amb arbres

Composició: Comencem veient la llum del Sol al quadrant superior central, seguidament observem les fulles dels arbres que fan forma de "T" a més de no estar il·luminades. Per últim veiem els laterals inferiors de la imatge on sí hi ha llum.

Punt de vista: Pla contrapicat i pla conjunt

Enfocament: La imatge està totalment nítida i té bastant profunditat de camp.

Llums i colors: Llum natural amb colors freds

Efectes òptics: La llum del Sol




Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Un arbre en mig d'un pati en un matí solejat.

Composició: Comencem veient el Sol al quadrant central de la imatge, el qual fa que la majoria de les fulles dels arbres al voltant semblin d'un color molt més fosc. També s'aprecien dues diagonals que es creuen al quadrant central inferior creant forma de "V"

Punt de vista: Pla contrapicat i pla mig

Enfocament: La imatge és totalment nítida i té profunditat de camp.

Llums i colors: Llum natural amb colors freds

Efectes òptics: La llum del Sol travessant les fulles i fent-les d'un color més fosc





Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Enfiladisses en un pati 

Composició: Comencem veient el Sol al quadrant central, seguidament de la part de la dreta que és on hi ha una mica de llum i acabem a la part esquerrana on no hi ha pràcticament res de llum. La imatge forma un triangle on el Sol es troba al mig

Punt de vista: Pla contrapicat i pla conjunt

Enfocament: La imatge és totalment nítida i té profunditat de camp

Llums i colors: Llum natural amb colors freds

Efectes òptics: La llum del Sol travessant les fulles i branques





Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Pati amb vegetació abundant

Composició: Comencem veient les plantes del quadrant esquerrà i després acabem amb les fulles del quadrant dretà inferior. Algunes de les plantes han estat mossegades per insectes

Punt de vista: Pla frontal i pla conjunt

Enfocament: La imatge no està totalment enfocada. Té poca profunditat de camp perquè no tots els elements són nítids

Llums i colors: Llum natural provinent del quadrant superior esquerra amb colors freds

Efectes òptics: No hi ha




Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Un pati d'escola

Composició: Comencem veient la flor al quadrant superior il·luminada pel Sol, seguidament s'observa la tija que conjuntament amb la flor forma una diagonal que talla amb la vorada. Per últim es veuen les plantes desenfocades al darrere que ocupen la majoria del fons i també són il·luminades en la seva majoria

Punt de vista: Pla perfil i pla tres quarts

Enfocament: Nomès és nítida la flor, el fons no ho està, per tant, no compta amb profunditat de camp

Llums i colors: Llum natural provinent del quadrant superior esquerra amb predomini dels colors freds

Efectes òptics: No hi ha







Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Arbust a un pati

Composició: Comencem pel quadrant central on hi ha un mosquit a sobre de la punta d'una fulla, seguidament observem les fulles nítides de la part dretana i per últim les fulles del fons desenfocades. Es forma una diagonal amb la fulla il·luminada del fons, la central i la del quadrant inferior dreta

Punt de vista: Pla picat i pla sencer

Enfocament: El primer pla està enfocat i les fulles de darrere no. Té poca profunditat de camp perquè els elements al darrere estan desenfocats

Llums i colors: Llum natural amb colors freds

Efectes òptics: No hi ha









Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Pati amb vegetació

Composició: Comencem amb l'aranya al quadrant central i la teranyina que fa forma circular. Per últim, les fulles del fons que són totes desenfocades

Punt de vista: Pla frontal i pla sencer

Enfocament: L'aranya i la teranyina són nítides, les fulles estan desenfocades. Té poca profunditat de camp perquè els elements del fons estan desenfocats

Llums i colors: Llum natural amb predomini de colors freds

Efectes òptics: No hi ha








Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Camí amb fulles al costat

Composició: Primerament observem la mosca a sobre d'una fulla, seguidament veiem les fulles al voltant i per últim el camí de pedra que forma una diagonal pel mig de la imatge

Punt de vista: Pla picat i pla sencer

Enfocament: Tota la imatge és nítida. Té profunditat de camp perquè tots els elements són nítids

Llums i colors: Llum natural provinent de la part esquerra amb colors freds

Efectes òptics: No hi ha








Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Pati d'escola

Composició: Primerament s'observa un ocell a sobre d'un banc,  seguidament es veu una paperera blanca trencada darrera del banc amb altres ocells a l'esquerra i per últim observem la vegetació del fons. Hi ha varies diagonals visibles

Punt de vista: Pla perfil i pla sencer

Enfocament: Tota la imatge és nítida. Té profunditat de camp

Llums i colors: Llum natural amb colors freds de fons i càlids al davant

Efectes òptics: No hi ha








Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Terra amb fulles caigudes

Composició: Comencem observant una papallona bastant il·luminada al quadrant central, després podem veure les fulles al terra distribuides per tots els quadrants i per últim el terra. Hi ha dues diagonals que creuen en el quadrant superior central i formen una forma de "V" inversa

Punt de vista: Pla picat i de perfil i pla sencer

Enfocament: El primer pla és nítid i les fulles de darrere no. No té  profunditat de camp perquè els elements al darrere estan desenfocats.

Llums i colors: Llum natural provinent del quadrant superior esquerra amb colors càlids

Efectes òptics: No hi ha




Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Arbre amb branques seques

Composició: Comencem observant les fulles seques que ocupen pràcticament tota la imatge i per últim el fons que no es pot reconèixer què és donat que és molt desenfocat


Punt de vista: Pla de perfil i primer pla

Enfocament: Les fulles són nítides i el fons està totalment desenfocat. No té profunditat de camp perquè no tots els elements són nítids

Llums i colors: Llum natural i colors càlids majoritàriament

Efectes òptics: No hi ha




Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Arbust amb fulles mossegades 

Composició: Primerament observem una fulla en el quadrant central, seguidament de la fulla que és al davant i per últim les fulles i branques del fons


Punt de vista: Pla de perfil i pla mig

Enfocament: Nomès la fulla al quadrant central és totalment nítida. No té profunditat de camp perquè no tots els elements són nítids

Llums i colors: Llum natural i colors freds

Efectes òptics: No hi ha




Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Vegetació al costat d'un edifici

Composició: Comencem observant la rosa al quadrant central, que fa contrast amb les altres roses pansides que té al costat, seguidament veiem les fulles de les roses als quadrants de la dreta, i per últim s'observa un edifici blanc al fons totalment desenfocat als quadrants esquerrans i centrals. Les roses formen una diagonal al mig de la imatge


Punt de vista: Pla de perfil i pla mig

Enfocament: Les fulles de les roses i les roses són nítides, en canvi el fons no ho és gens. No té profunditat de camp perquè els elements de darrere no estan enfocats.

Llums i colors: Llum natural i colors freds i càlids

Efectes òptics: No hi ha





Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Arbust enmig d'un pati d'escola

Composició: Comencem veient un munt de fulles molt mossegades per insectes als quadrants centrals i dretans, les quals formen una diagonal. Després, als quadrants esquerrans, s'observa el fons, una paret blanca


Punt de vista: Pla picat i pla mig

Enfocament: Tota la imatge és nítida excepte pel fons. No té profunditat de camp perquè els elements de darrere no estan enfocats.

Llums i colors: Llum natural i colors freds

Efectes òptics: No hi ha




Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Plantes bastant grans al costat d'un edifici

Composició: Comencem veient un munt de fulles mossegades als quadrants centrals i inferiors, les quals formen una diagonal. Seguidament es veu el fons, una paret blanca amb ombres de fulles d'arbre

Punt de vista: Pla de frontal i pla mig

Enfocament: Tota la imatge és nítida. Té profunditat de camp perquè tots els elements són nítids

Llums i colors: Llum natural provinent del quadrant superior esquerra i colors freds

Efectes òptics: No hi ha



Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Arbres amb molt poques fulles

Composició: Primerament observem la fulla en el quadrant central, després ens fixem en les branques al voltant i per últim el fons amb tons verds. 


Punt de vista: Pla frontal i pla sencer

Enfocament: La fulla i les branques al voltant d'aquesta són nítides. No té profunditat de camp perquè els elements de darrere no són nítids.

Llums i colors: Llum natural provinent del quadrant superior de la dreta. Colors càlids

Efectes òptics: No hi ha





Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Un camí de pedra amb una mica de vegetació als costats

Composició: Comencem veient una fulla penjant d'un tronc entre els quadrants central i dretà, després ens fixem en el tronc, situat als quadrants de la dreta i per últim en el camí de pedra del fons, el qual amb les grans pedres situades als quadrants de l'esquerra central i superior forma una línia recta que parteix el fons en dos; terra i roca

Punt de vista: Pla de perfil i pla conjunt

Enfocament: La fulla i el tronc són nítids, el fons està desenfocat. Té poca profunditat de camp perquè els elements de darrere no estan enfocats.

Llums i colors: Llum natural provinent del quadrant superior dretà. Colors freds i càlids

Efectes òptics: No hi ha





Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Arbre amb moltes fulles

Composició: Primerament ens fixem en les fulles de colors càlids al quadrant superior dretà, després en tota la llum que es troba en el mateix quadrant i per últim anem passant per totes les fulles "normals" fins que arribem al quadrant inferior esquerra. Es forma una diagonal separant les fulles més properes a la càmara de les que es troben al fons

Punt de vista: Pla de perfil i pla mig

Enfocament: La majoria de la imatge és nítida excepte pel fons (quadrants de la dreta) i unes fulles dels quadrants esquerrans. No té profunditat de camp perquè hi ha elements desenfocats.

Llums i colors: Llum natural provinent del quadrant superior dretà. Dominen els colors freds

Efectes òptics: No hi ha





Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Arbre al qual se li han caigut un munt de fulles excepte per una

Composició: Primerament observem una fulla en el quadrant central amb una gota de reixiu, seguidament de les branques i la reixa, per últim el fons que és el terra amb un munt de fulles caigudes


Punt de vista: Pla picat i primer pla

Enfocament: La fulla és l'única part totalment nítida. No té profunditat de camp.

Llums i colors: Llum natural i colors càlids

Efectes òptics: No hi ha




Enquadrament: Horitzontal

Fora de camp: Un camí amb una mica de vegetació a un costat

Composició: Primerament observem una fulla mustia al quadrant central, seguidament veiem una branca que fa una forma extranya provinent del quadrant esquerrà i per últim ens fixem en el fons, el qual sembla un camí de pedra


Punt de vista: Pla picat i pla mig

Enfocament: La fulla i la branca són els únics elements nítids. No té profunditat de camp.

Llums i colors: Llum natural i colors freds 


Efectes òptics: No hi ha

No hay comentarios:

Publicar un comentario